Economist principal, pe durată determinată, responsabil de evaluarea performanței și a riscurilor financiare
Banca Națională a Moldovei
№14768314, 29 octombrie 2024
Oraș:
Chișinău
Studii:
Universitate
Experiența de munca:
De la 1 an
Salariu:
Nespecificat
Program de muncă:
Full-time
Scopul direcției:
Direcția monitorizarea riscurilor și raportare realizează responsabilitățile Departamentului piețe financiare în ce privește monitorizarea și gestionarea expunerii la riscurile financiare în procesul de management al rezervelor valutare ale statului; implementarea politicii monetare prin supravegherea conformării băncilor la regimul rezervelor obligatorii; analiza, raportarea și prognozarea pe termen scurt a dinamicii unor indicatori ai pieței valutare și monetare.
Cerințe minime obligatorii:
Studii superioare de licență sau echivalente în domeniul economic sau financiar cu media generala pe anii de studii 8 sau mai mare. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţară si/sau instituţiile de invăţămînt respective;
Experiență de muncă în domeniul economico-financiar de cel puțin 1 an;
Cunoştinţe ale prevederilor legislației bancare autohtone;
Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată a aplicațiilor MS Office, în special Excel;
Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și engleze la nivel avansat (citit/scris/vorbit);
Alte abilități și aptitudini: gândire critică, perseverență, spirit de inițiativă, cooperare, flexibilitate, responsabilitate, spirit de observație și tendință de dezvoltare profesională continuă. Vor fi apreciate capacitățile analitice și de comunicare scrisă și verbală.
Cerinţe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
Experiență în gestionarea riscurilor;
Cunoașterea specificului de tranzacționare pe piața financiară internațională;
Experiență în domeniul financiar-bancar;
Cunoștințe în domeniul statisticii și econometriei.
Principalele atribuții:
Monitorizarea zilnică a limitelor pe investiţii în funcție de: mărimea tranșelor; tipul, durata şi rating-ul instrumentelor investiţionale şi compoziția valutară; pregătirea materialelor informative despre evoluțiile observate;
Evaluarea performanței portofoliului de investiții al BNM, inclusiv performanța față de benchmark;
Elaborarea analizei curente a situației pe piața internațională în ceea ce privește riscurile de țară și de contrapartidă, precum și pregătirea informațiilor aferente;
Elaborarea rapoartelor privind gestionarea rezervelor valutare, riscurile financiare, evoluția portofoliului de depozite, respectarea limitelor de investiții, vânzările și cumpărările de valută pe piața interbancară, operațiunile cu clienții și tranzacțiile BNM, precum și dinamica activelor oficiale de rezervă;
Elaborarea compartimentelor, de competența direcției, pentru raportul anual și situațiile financiare ale BNM;
Elaborarea prognozelor veniturilor și cheltuielilor monetar-valutare și analiza veniturilor și cheltuielilor înregistrate de facto, evidențiind factorii determinanți;
Revizuirea anuală sau la necesitate a cadrului de Alocare strategică a activelor;
Verificarea eligibilității garanțiilor financiare pentru asistența de lichiditate în situații de urgență, evaluarea și determinarea valorii ajustate, constituirea drept garanție, degrevarea de gaj/executarea garanției;
Elaborarea și modificarea regulamentelor, instrucțiunilor, procedurilor și metodologiilor conexe activității subdiviziunii.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 18 noiombrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-158/022-822-245/022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Bibliografie de referință (disponibilă pe site-ul www.bnm.md):
Legea nr. 548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
Raportul anual al BNM;
Situațiile financiare ale BNM.
Direcția monitorizarea riscurilor și raportare realizează responsabilitățile Departamentului piețe financiare în ce privește monitorizarea și gestionarea expunerii la riscurile financiare în procesul de management al rezervelor valutare ale statului; implementarea politicii monetare prin supravegherea conformării băncilor la regimul rezervelor obligatorii; analiza, raportarea și prognozarea pe termen scurt a dinamicii unor indicatori ai pieței valutare și monetare.
Cerințe minime obligatorii:
Studii superioare de licență sau echivalente în domeniul economic sau financiar cu media generala pe anii de studii 8 sau mai mare. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţară si/sau instituţiile de invăţămînt respective;
Experiență de muncă în domeniul economico-financiar de cel puțin 1 an;
Cunoştinţe ale prevederilor legislației bancare autohtone;
Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată a aplicațiilor MS Office, în special Excel;
Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și engleze la nivel avansat (citit/scris/vorbit);
Alte abilități și aptitudini: gândire critică, perseverență, spirit de inițiativă, cooperare, flexibilitate, responsabilitate, spirit de observație și tendință de dezvoltare profesională continuă. Vor fi apreciate capacitățile analitice și de comunicare scrisă și verbală.
Cerinţe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
Experiență în gestionarea riscurilor;
Cunoașterea specificului de tranzacționare pe piața financiară internațională;
Experiență în domeniul financiar-bancar;
Cunoștințe în domeniul statisticii și econometriei.
Principalele atribuții:
Monitorizarea zilnică a limitelor pe investiţii în funcție de: mărimea tranșelor; tipul, durata şi rating-ul instrumentelor investiţionale şi compoziția valutară; pregătirea materialelor informative despre evoluțiile observate;
Evaluarea performanței portofoliului de investiții al BNM, inclusiv performanța față de benchmark;
Elaborarea analizei curente a situației pe piața internațională în ceea ce privește riscurile de țară și de contrapartidă, precum și pregătirea informațiilor aferente;
Elaborarea rapoartelor privind gestionarea rezervelor valutare, riscurile financiare, evoluția portofoliului de depozite, respectarea limitelor de investiții, vânzările și cumpărările de valută pe piața interbancară, operațiunile cu clienții și tranzacțiile BNM, precum și dinamica activelor oficiale de rezervă;
Elaborarea compartimentelor, de competența direcției, pentru raportul anual și situațiile financiare ale BNM;
Elaborarea prognozelor veniturilor și cheltuielilor monetar-valutare și analiza veniturilor și cheltuielilor înregistrate de facto, evidențiind factorii determinanți;
Revizuirea anuală sau la necesitate a cadrului de Alocare strategică a activelor;
Verificarea eligibilității garanțiilor financiare pentru asistența de lichiditate în situații de urgență, evaluarea și determinarea valorii ajustate, constituirea drept garanție, degrevarea de gaj/executarea garanției;
Elaborarea și modificarea regulamentelor, instrucțiunilor, procedurilor și metodologiilor conexe activității subdiviziunii.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 18 noiombrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-158/022-822-245/022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Bibliografie de referință (disponibilă pe site-ul www.bnm.md):
Legea nr. 548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
Raportul anual al BNM;
Situațiile financiare ale BNM.
Închide
Felicitări,
CV-ul tău a fost transmis cu succes! 🥳
Închide
CV-ul tău a fost transmis cu succes! 🥳